Toiminnanjohtajaksi Aue-Säätiöön

Aktuell
Freitag, Juni 21, 2019 - 16:15

Aue-Säätiö (www.aue-stiftung.org) on yksityinen, suomalainen, puoluepoliittisesti riippumaton säätiö, joka edistää tietämystä saksankielisen Euroopan kulttuurista ja edistää tämän alueen tieteen ja taiteen vuorovaikutusta ensisijaisesti Suomen kanssa ja myös laajemmin koko Itämeren alueella. Aue-Säätiö on mukana vahvistamassa maanosamme uskottavuutta kestävän kehityksen vastuullisena edelläkävijänä ja liberaalin demokratian arvojen puolustajana – intohimona Eurooppamme ja saksan kieli. Säätiö järjestää seminaareja ja näyttelyitä, jakaa apurahoja ja palkintoja sekä harjoittaa ja tukee historian tutkimusta, jonka tulokset julkaistaan säätiön saksankielisessä julkaisusarjassa.

Toimintansa monipuolistuttua Aue-Säätiö hakee uutta toiminnanjohtajaa. Tehtävä on osa-aikainen (18,75h/vko).

Toiminnanjohtaja vastaa säätiön strategian toimeenpanosta ja toimintasuunnitelman toteuttamisesta. Toiminnanjohtaja raportoi hallitukselle. Pääasiallisiin tehtäviin kuuluu säätiön asiamiehen hallinnolliset tehtävät painottuen viestintään ja verkottumiseen. Tämän lisäksi toiminnanjohtaja vastaa Aue-julkaisusarjan toimitussihteerin tehtävistä ja säätiön neuvottelukunnan ja historiallisen tutkimustoimikunnan toiminnan sujuvuudesta sekä säätiön symposiumien ja muiden tapahtumien järjestelyistä.

Toimeen valittavalta edellytetään erinomaista suomen kielen hallintaa sekä hyvää saksan ja englannin kielen taitoa. Järjestöelämän tuntemus katsotaan eduksi. Hakijalla tulee olla akateeminen, mieluiten viestintäalan korkeakoulututkinto.

Tarjoamme aktiiviselle, oma-aloitteiselle ja aikaansaavalle toimijalle mielenkiintoisen näköalapaikan Suomen ja saksankielisen Euroopan kansalaisten moninaisten kulttuuriverkostojen edistäjänä. Säätiön toimisto sijaitsee Helsingissä; tehtävä ei varsinaisesti edellytä matkustamista.

Toivomme uuden toiminnanjohtajan aloittavan tehtävässään 1.10.2019, mutta tarkemmasta aloitusajankohdasta voimme sopia tarpeen mukaan.

CV ja hakemus (palkkatoiveineen), joka on osoitettu Aue-Säätiön hallitukselle, pyydetään lähettämään sähköpostitse Aue-Säätiön puheenjohtajalle Sinikka Salolle osoitteeseen sinikka.salo.ss@gmail.com, kopio varapuheenjohtajalle Juha Väyryselle juha.vayrynen@castren.fi ja hallituksen jäsenelle Annamari Arrakoski-Engardtille annamari.arrakoski@gmail.com 5.8.2019 mennessä.

Lisätietoja tehtävästä antavat Sinikka Salo (sinikka.salo.ss@gmail.com) ja Annamari Arrakoski-Engardt (annamari.arrakoski@gmail.com) 28.6.2019 saakka.

Toiminnanjohtajan hakuilmoitus PDF-muodossa